Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Верхньорогачицька територіальна громада

29.01.2025 18:32

Нотаріус як державний реєстратор

d07f2b8f-2143-4151-ae55-50a430d8b15e.jpg

В умовах дії воєнного стану, виникла нагальна потреба в проведенні державної реєстрації прав на нерухоме майно, що виникли до 1 січня 2013 року, усіма суб’єктами державної реєстрації прав, державними реєстраторами, визначеними п. 2 ч. 1 ст. 6, п. 2 ч.1 ст. 10 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» (далі — Закон).

Варто підкреслити, що відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 6, п. 2 ч.1 ст. 10 Закону нотаріуси є державними реєстраторами.

Нотаріус, у провадженні якого перебуває спадкова справа, реалізуючи функцію державного реєстратора (за умови наявності необхідних документів та за відсутності підстав для зупинення державної реєстрації/відмови в державній реєстрації), може провести державну реєстрацію права власності за спадкодавцем, що є необхідною передумовою для подальшого оформлення спадкових прав.

З огляду на вищевикладене, щодо необхідності державної реєстрації права власності за спадкодавцем на нерухоме майно, яке підлягає успадкуванню, для подальшого оформлення спадкових прав спадкоємцями зазначаємо, що відповідно до ст. 46–1 Закону України «Про нотаріат» нотаріус під час вчинення нотаріальних дій обов’язково використовує відомості єдиних та державних реєстрів шляхом безпосереднього доступу до них. Нотаріус під час вчинення нотаріальних дій із нерухомим майном, об’єктом незавершеного будівництва, майбутнім об’єктом нерухомості обов’язково використовує також відомості з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно, Державного земельного кадастру та Єдиної державної електронної системи у сфері будівництва.

Видача свідоцтва про право на спадщину на майно, право власності, на яке підлягає державній реєстрації, проводиться нотаріусом після подання документів, що посвідчують право власності спадкодавця на таке майно, крім випадків, передбачених п. 3 глави 7 розділу І цього Порядку, та перевірки відсутності заборони або арешту цього майна.

Відповідно до п. 66 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.2015 № 1127, для державної реєстрації права власності на підставі заяви спадкоємця подаються документи, необхідні для відповідної реєстрації, передбачені ст. 27 Закону та цим Порядком, що підтверджують набуття спадкодавцем права власності на майно, витяг зі Спадкового реєстру про наявність заведеної спадкової справи та документ, що містить відомості про склад спадкоємців, виданий нотаріусом чи уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування, якими заведено відповідну спадкову справу.

Державна реєстрація права власності на підставі заяви спадкоємця проводиться шляхом внесення до Державного реєстру прав відомостей про суб’єкта права власності — спадкодавця з обов’язковим зазначенням відомостей про смерть такої особи.

Акцентуємо увагу, що в разі коли майно розташоване в межах декількох територій — Автономної Республіки Крим, областей, м. Києва чи м. Севастополя, державна реєстрація прав проводиться в межах однієї території, що обрана заявником.

Щодо здійснення нотаріусами, як суб’єктами державної реєстрації, державної реєстрації прав та їх обтяжень за судовими рішеннями, що набрали законної сили зазначаємо, що відповідно до п. 9 ч. 1 ст. 27 Закону судове рішення, що набрало законної сили, щодо набуття, зміни або припинення права власності та інших речових прав на нерухоме майно, об’єкт незавершеного будівництва, майбутній об’єкт нерухомості — є однією з підстав для проведення державної реєстрації прав.

Згідно зі ст. 31–1 Закону реєстраційні дії на підставі судових рішень проводяться виключно на підставі рішень, отриманих у результаті інформаційної взаємодії Державного реєстру прав та Єдиного державного реєстру судових рішень, без подання відповідної заяви заявником.

Проведення реєстраційних дій на підставі судових рішень здійснюється в порядку та строки, передбачені цим Законом, без справляння адміністративного збору.

До запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним державним реєстром судових рішень, передбаченої Законом, а також у разі проведення реєстраційних дій на підставі рішень судів, що набрали законної сили, до запровадження відповідної інформаційної взаємодії реєстраційні дії на підставі рішень судів проводяться за зверненням заявника.

Отже, до запровадження інформаційної взаємодії між Державним реєстром речових прав на нерухоме майно та Єдиним реєстром судових рішень державна реєстрація прав та їх обтяжень проводиться будь-яким державним реєстратором.

Додатково зазначаємо, що з інформацією щодо переліку державних та приватним нотаріусів Дніпропетровської, Запорізької, Кіровоградської, Миколаївської, Одеської та Херсонської області Ви можете ознайомитись на офіційному вебсайті Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) за посиланням:

https://just-dnipro.gov.ua/?view=pages&category=3

Управління нотаріату ПМУМЮ м. Одеса