Тут надають

якісні послуги!

Центр надання адміністративних послуг

Верхньорогачицька територіальна громада

31.10.2024 13:12

Внесення змін до актового запису цивільного стану чи виправлення помилки

2531677b-0334-412a-9653-ef5137951683.jpg

Актовий запис цивільного стану містить важливі дані про події та дії, що стосуються особи — такі, як народження, шлюб, зміна імені чи прізвища, розірвання шлюбу, смерть тощо.

Проте життєві обставини іноді вимагають внесення змін до цього запису.

Зміни до актового запису цивільного стану вносяться відділом державної реєстрації актів цивільного стану за місцем зберігання відповідного актового запису за наявності достатніх підстав.

Після внесення змін до актового запису цивільного стану заявнику повторно видається свідоцтво про державну реєстрацію акта цивільного стану.

Водночас зазначаємо, що чинним законодавством не передбачено норм, що забороняють подачу заяви про внесення змін до актового запису цивільного стану через представника.

Однак, слід звернути увагу, що в такому випадку, заява фізичної особи має бути посвідчена нотаріально!

Відповідно до статті 126 Сімейного кодексу України, якщо заява про визнання батьківства, яка є підставою для внесення змін до актового запису про народження, не може бути подана особисто, вона може бути подана через представника або надіслана поштою, за умови її нотаріального засвідчення.

Повноваження представника мають бути нотаріально засвідчені.

Внесення змін до актового запису цивільного стану проводиться за заявою:

 особи, щодо якої складено актовий запис;

 одного з батьків, опікуна, піклувальника дитини;

 опікуна недієздатної особи;

 спадкоємців померлого;

представника органу опіки та піклування під час здійснення повноважень з опіки та піклування стосовно особи, яка має право на подання такої заяви.

Нагадуємо, що порядок внесення змін до актових записів цивільного стану врегульовано Законом України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» та Правилами внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 12.01.2011 № 96/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 14.01.2011 за № 55/1879

Які документи потрібні до заяви про внесення змін ?

свідоцтва у якому зазначені неправильні, неповні відомості або відомості, які підлягають зміні;

інші документи, необхідні для розгляду заяви та вирішення питання по суті

Свідоцтво, подане заявником для внесення змін, анулюється та знищується у встановленому порядку.

Контакти територіальних відділів ДРАЦС #центральнаюстиція за посиланням  https://centraljust.gov.ua/terytorialni.../ter_viddily_dracs